Ja fa unes setmanes que l’empresa automobilística Nissan ha expressat la seva voluntat de tancar els seus centres de treball a Barcelona, localitzats a la Zona Franca, Montcada i Reixac, Sant Andreu de la Barca, El Prat de Llobregat i L’Hospitalet de Llobregat. Com a JSC no podem fer altra cosa que oposar-nos a aquesta decisió per les conseqüències nefastes que comportaria.
No ens en podem estar de responsabilitat a l’empresa, ja que més de dos mil treballadors i treballadores depenen de les seves plantes de producció. A més a més, el tancament de l’empresa suposaria unes pèrdues milionàries que en cap cas es produirien en cas de romandre a Barcelona. Per altra banda, entenem el descontentament de l’empresa, que s’ha vist deixada de banda per la Generalitat i els anteriors Governs d’Espanya. És per aquest motiu que s’ha proposat a la presidència de la companyia la creació d’un grup de treball que explori alternatives per garantir una activitat industrial profitosa i estratègica per ambdues parts. És ben sabut que el sector de l’automoció deixa una impremta molt positiva a l’economia catalana i que el fet de quedar-se al país obre les portes a l’empresa al mercat europeu, amb més de 500 milions d’habitants i un ampli ventall d’oportunitats.
Per aquest motiu, des de la JSC instem, per una banda, a la companyia Nissan a què es replantegi acceptar el pla de viabilitat que li va ser presentat fa uns mesos, el qual va ser elaborat pel Ministeri d’Indústria, la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de la Zona Franca. Per l’altra, emplacem a la Generalitat a activar el Pacte per la indústria i a donar recursos al Pla estratègic de suport a la indústria de la mobilitat i l’automoció 2020-2025. Seguint aquest camí, cap lloc de treball es perdrà i Catalunya podrà avançar més encara en el sector automobilístic, el qual s’especialitzarà en els nous models de cotxe elèctric.